Exercițiile Fizice Și Mișcarea

Care sunt beneficiile mișcării?
Mișcarea corpului are multe beneficii. Poate:
● Ardeți calorii, ceea ce îi ajută pe oameni să-și controleze greutatea
● Ajuta la controlul nivelului de zahăr din sânge la persoanele cu diabet zaharat
● Scăderea tensiunii arteriale, în special la persoanele cu tensiune arterială crescută
● Reduceți stresul și ajutați la depresie și anxietate
● Păstrați oasele puternice, astfel încât acestea să nu se fragilizeze și să se rupă ușor
● Reduceți șansa de deces din cauza bolilor de inimă
Adăugarea chiar și unor cantități mici de activitate fizică la rutina zilnică vă poate îmbunătăți sănătatea.
Care sunt principalele tipuri de exerciții?
Există 3 tipuri principale de exerciții. Sunt:
● Exercițiu aerob – Exercițiul aerob crește ritmul cardiac al unei persoane. Exemple de exerciții aerobice
sunt mersul pe jos, alergatul, dansul, mersul cu bicicleta sau înotul.
● Antrenament de rezistență – Antrenamentul de rezistență vă ajută să vă faceți mușchii mai puternici.
Oamenii pot face acest tip de exerciții folosind greutăți, benzi de exerciții sau aparate de greutate. Puteți
face, de asemenea, acest tip de exercițiu folosind propria greutate corporală, ca și în cazul flotărilor, sau
ridicând obiecte acasă la dumneavoastră cum ar fi bidoane cu apă.
● Stretching – Exercițiile de stretching vă ajută să vă mișcați mai ușor mușchii și articulațiile.
Este important să aveți toate cele 3 tipuri de exerciții în programul dvs. de exerciții. În acest fel, corpul,
mușchii și articulațiile pot fi cât mai sănătoși posibil.
Ar trebui să vorbesc cu medicul meu nutritionist înainte de a începe exercițiile?
Dacă nu ați făcut mișcare înainte sau nu ați făcut mișcare de mult timp, discutați cu medicul înainte de a
începe un program de exerciții foarte activ. Dacă aveți boli de inimă sau factori de risc pentru boli de
inimă (cum ar fi hipertensiunea arterială sau diabetul), medicul ar putea să vă recomande efectuarea
unui test de efort înainte de a începe un program de exerciții.
Când începeți un program de exerciții, începeți încet. De exemplu, faceți exercițiul într-un ritm lent sau
doar pentru câteva minute. În timp, puteți face mișcare mai rapidă și pentru perioade mai lungi de timp.
Ce ar trebui să fac când fac mișcare?
De fiecare dată când exersați, ar trebui:
● Încălzire – Încălzirea vă poate ajuta să nu vă răniți mușchii atunci când faceți mișcare. Pentru a vă
încălzi, faceți un exercițiu aerob ușor (cum ar fi mersul încet) sau întinderi timp de 5 până la 10 minute.
● Antrenare – Ar trebui să încercați să obțineți un amestec de exerciții aerobice, antrenamente de
rezistență și întindere. În timpul unui antrenament aerob, puteți merge repede, înota, alerga sau să
folosiți un aparat de exerciții, de exemplu. Alte activități, cum ar fi dansul sau jocul de tenis, sunt, de
asemenea, forme de exerciții aerobice. De asemenea, ar trebui să vă faceți timp pentru a vă întinde
toate articulațiile, inclusiv gâtul, umerii, spatele, șoldurile și genunchii. De cel puțin 2 ori pe săptămână,
puteți face exerciții de antrenament de rezistență ca parte a antrenamentului.
● Relaxarea previne crampele musculare. Poți să te întinzi sau să faci un exercițiu aerob ușor timp de 5
minute.
Unii oameni merg la o sală de sport sau fac cursuri de exerciții de grup. Dar poți să faci mișcare chiar și
fără să mergi la sală. Unele exerciții se pot face chiar și într-un spațiu mic. De asemenea, puteți încerca
videoclipuri online sau aplicații pentru smartphone pentru a vă familiariza cu diferite tipuri de exerciții.
Cât de des ar trebui să fac mișcare?
Medicii recomandă cel puțin 30 de minute de exerciții fizice pe zi, în 5 sau mai multe zile din săptămână.
Dacă nu puteți face mișcare timp de 30 de minute, încercați să faceți mișcare timp de 10 minute la rând,
de 3 sau 4 ori pe zi. Chiar și exercițiile fizice pentru perioade mai scurte de timp sunt bune pentru dvs.,
mai ales dacă înseamnă să petreceți mai puțin timp așezat.
Când ar trebui să-mi sun medicul?
Dacă aveți oricare dintre următoarele simptome atunci când faceți mișcare, opriți exercițiile și sunați
imediat medicul dumneavoastră:
● Durere sau presiune în piept, brațe, gât, maxilar sau spate
● Greață sau vărsături
● Simți că inima ta bate prea tare
● Amețeli sau leșin
Ce se întâmplă dacă nu am timp să fac mișcare?
Mulți oameni au o viață foarte ocupată și s-ar putea să creadă că nu au timp să facă mișcare. Dar este important să încercați să găsiți timp pentru a face mișcare, chiar dacă sunteți obosit sau lucrați mult.
Exercițiul vă poate crește nivelul de energie, ceea ce vă poate face să vă simțiți mai bine și chiar vă poate
ajuta să munciți mai mult.
Chiar dacă este greu să rezervi timp pentru a face mișcare, îți poți îmbunătăți sănătatea, mișcându-ți
mai mult corpul. Există mai multe moduri în care puteți fi mai activ. De exemplu, puteți să:
● Luați scările în locul liftului
● Parcați într-un loc de parcare care este mai departe de ușă
● Faceți un traseu mai lung când mergeți dintr-un loc în altul
A petrece mult timp stând liniștit – de exemplu, uitându-te la televizor sau lucrând la computer – poate fi
rău pentru sănătatea ta. Încearcă să te ridici și să te miști ori de câte ori poți. Chiar și perioade mici de
mișcare, cum ar fi plimbările scurte, treburile casnice sau grădinăritul, vă pot ajuta să vă îmbunătățiți
sănătatea.
Ce altceva ar trebui să fac când fac mișcare?
Pentru a face mișcare în siguranță și pentru a evita problemele, este important să:
● Beți lichide în timpul și după exerciții (dar evitați băuturile cu multă cofeină sau zahăr)
● Evitați să vă mișcați în aer liber dacă este prea cald sau rece
● Purtați mai multe straturi de haine, astfel încât să le puteți scoate dacă vă încălziți prea mult
● Purtați pantofi care se potrivesc bine și vă susțin picioarele